petra salarić - četiri dizajna - četiri društvene igre za suočavanje s tabu temom 2020

Predavanje Petre Salarić na temu “Kako dizajnirati za tabu teme” u HDD-u

U Hrvatskom dizajnerskom društvu (Boškovićeva 18) u četvrtak, 23. siječnja 2020. godine u 19 sati održat će se predavanje PETRE SALARIĆ na temu KAKO DIZAJNIRATI ZA TABU TEME.

Petra Salarić bivša je zagrebačka studentica industrijskog dizajna, koja je na Tehnološkom sveučilištu u Delftu diplomirala s temom Kako dizajn za poboljšanje kvalitete društva može pomoći u smanjenju tabua menstruacije u Indiji. U konačnici je cilj rada bio pokazati kako dizajn može podići kvalitetu života mladih djevojaka. Petra će na predavanju govoriti o svome iskustvu i načinima na koje dizajneri mogu pokrenuti pozitivne promjene u društvu. Ulaz na predavanje je besplatan!

Nakon završenog preddiplomskog studija na smjeru Industrijskog dizajna u Zagrebu, Petra Salarić upisala je diplomski studij na Tehnološkom sveučilištu u Delftu. Na smjeru Dizajna za interakcije, diplomirala je s temom Kako dizajn za poboljšanje kvalitete društva može pomoći u smanjenju tabua menstruacije u Indiji. Ideja za temu nastala je još tijekom pohađanja kolegija Design for Emerging Markets, što joj je i omogućilo razumijevanje opsega problema. Želja joj je bila pronaći kreativno rješenje koje će jednu tabu temu učiniti prihvatljivom.

Tijekom izrade diplomskog rada, Petra je posjetila Indiju gdje je napravila istraživanje temeljeno na devetero obitelji. Takav direktan pristup omogućio joj je ispitivanje stvarnoga stanja i intervjuiranje velikog broja zdravstvenih stručnjaka i djelatnika, ali i dizajnera. Prikupljeni podaci ponovno su potvrdili već poznate činjenice o položaju žena u indijskom društvu. Zaključeno je kako nerazumijevanje i nedostatak edukacije o ključnim temama utječu na razne aspekte života mladih djevojaka; od edukacije, obiteljskog života, religije do zdravstvenog stanja.

Nakon provedenog istraživanja, zaključeno je kako tabu teme postaju prihvatljive kroz humor i igru. Dizajnerica je osmislila, odnosno oblikovala igre u kojima su mogle sudjelovati čitave obitelji. Unatoč neprihvatljivoj temi, kroz kreativni i duhoviti dizajn, svi članovi obitelji ipak su prihvatili zabavne igre. Otkrivanje nedozvoljene teme kroz igru, pozitivno je utjecalo na opće podizanje svjesnosti o prešućivanim problemima. Želja dizajnerice je da dizajn za teme koje su i dalje tabu približi i našoj sredini, s ciljem da time ukaže na pozitivne društvene promjene koje dobar dizajn može pokrenuti.

Ključne riječi (tagovi): - - - -