ZGportal Zagreb
 
 
 
ZGportal Zagreb
 
pregled kategorija
  GRADSKE VIJESTI     POSLOVNE VIJESTI     ZAGREBAČKI VODIČ     VAŠI KOMENTARI     ZABAVA
  NAJAVE DOGAĐANJA     MAGAZIN & SCENA     SERVISNE INFORMACIJE     RAZGOVORI     SHOP
ZGportal @ Facebook ZGportal @ Instagram  
ZGportal @ Twitter ZGportal @ Youtube Channel  
 
ZGportal Zagreb kontaktirajte nas sitemap / mapa stranice pretraga stranice
oglašavanje / marketing
oglašavanje / advertising
art in web zagreb * digital media studio
oglašavanje / advertising
zagreb u slici / galerija slika
pomozimo im
knjižnice grada zagreba
oglašavanje / advertising
oglašavajte se na ZGportalu
oglašavanje / advertising
newsletter zagreb / zagrebački e-magazin
nagradnjače
vremenska prognoza
web hosting centar `Art in Web`
oglašavanje / advertising
art in web zagreb * digital media studio
oglašavanje / advertising
poslovni imenik grada zagreba
oglašavanje / advertising
 
oglašavajte se na ZGportalu
 
GDJE SAM?
>
>
dubravko ivaniš ripper
 
zagreb, kao i svaki drugi grad, svakog se dana ponovo rađa i umire

Dubravko Ivaniš Ripper: Od kad su došli `urbani`, nestalo je građana!

 
mali zagrebački razgovori
 
 
arhiva razgovora:
   
2015
 
2014
 
2013
 
2012
 
2011
 
Dubravko Ivaniš Ripper: Od kad su došli `urbani`, nestalo je građana!
 

Da misao doista mora biti ispeglana, filtrirana i usmjerena, te da se taj nivo koncentracije postiže samo kad si sam za računalom, kao što (u daljnjem tesktu) reče naš vrli, za ovu priliku na net priključeni sugovornik - naime, više voli ove e-majlirane, `elektroničke` intervjue od onih uživo, jer od njih, kaže, dobiva osip - itekako sam se uvjerila na svojem vlastitom slučaju, pišući ove retke uz ful glasno upaljeni televizor. Mislim, stvarno me ne zanima najava ljetnog hita Jelene Rozge, a još manje modna revija bivših hrvatskih manekenki i hrvanje u blatu s tamo nekim starletama iz realitija. Ishod: omanja partnerska svađa oko daljinskog upravljača i - odličan intervju. Bingo. Vežite se, polijećemo!



Naš zadnji intervju bio je sad već davne 1996. godine .. Ako se još koja duša prisjeća `Zagrebačkog trga` .. Tad smo još bili u papirnatom izdanju i velikom formatu, nije još bilo fejsa ni interneta. Ali čitatelji i svi fanovi Pipsa dobro se sjećaju albuma `Dernjava`. Dosta se toga, od tada i tog albuma promijenilo .. Što Pips, Chips & Videoclips trenutno rade? Je li bend uspješno sletio i prizemljio u - u usporedbi sa Galaksijom - pomalo klaustrofobične studijske prostor(ij)e? Mislim na ovu vašu astronautsku misiju traženja mitskog grada `Fafenštajna` ..?

Trenutno smo u promociji songova s `2x2` live DVD-a i sticka izašlih krajem prošle godine - mislimo to cijelu ovu godinu eksploatirati. A što se pak misije tiče, brijem da, metaforički rečeno, napuštamo Faf, tu gigantsku mentalnu vukojebinu. Da, priznajem, nismo bili dobro prihvaćeni, ali pravi astronaut istreniran je da trpi duševne boli. Uostalom, mi smo ovdje došli zbog dobrobiti galaksije, a ne vašeg razumijevanja. Iskreno, `ko vas jebe.



Jel’ to Major Tom poručuje svojoj zemaljskoj kontroli? (`Space Oddity` - David Bowie)? Šalim se. Nije lako biti astronaut u vukojebini. Kažeš, preferiraš `elektroničke` intervjue.. Ima li za to neki određeni razlog ili ti se jednostavno ne izlazi van?

Priznajem, ne razumijem inzistiranje na live intervjuima za tiskani ili pisani medij. Ne kužim. Da snimamo video, okej - ne moramo izgovoriti ni riječ; mimika, pogled, gesta, neverbalna komunikacija može ispričati odličnu priču bez ijednog slova. Dakle, ak` snimamo film, bilo bi okej da dođem na set .. (hahahhaha). Al` kad radimo za tisak, net .. Koji k.... hoće novinar od mene? Zakaj se moramo nalazit`? Zato da onda to skidaju na one ćelave diktafone, pa pol krivo skinu, pa me interpretiraju po svom, pa urednici krate i režu, sje... kontekst .. ej! Pa ja onda satima autoriziram, zapravo napišem potpuno nove odgovore jer znaš, to sveto pismo od pitanja se ne smije dirat`. Da, može se reć` da takva vrsta prakse kod mene izaziva osip. Ne znam, da li netko stvarno misli da me može manipulirati u smjeru ili smislu u kojem ja to ne želim? Da li netko umišlja da će dobiti moju reakciju u trenutku koju u artificijelnim uvjetima mailanja ne može dobiti, odnosno nema te neophodne `živosti` i `spontanosti`? Kao, u live razgovoru mogu se isprovocirati pitanja na licu mjesta.



Dubravko Ivaniš RipperTo je istina. Ima u tome neke čari ..

Ma mogu, al` mali je problem da su novinari većinom neinformirani i nezainteresirani. Imaju šprancu pitanja koje postavljaju svima. I naposlijetku, nije ni bitno, tko čita što ja trkeljam. Zato se, zbog sebe samog, potrudim da to izgleda što bolje, bez obzira na sve - pokušavam maksimalno smanjiti šum u kanalu. Misao mora biti ispeglana, filtrirana, usmjerena. Taj nivo koncentracije postižem samo kad sam sam na kompu. Često su pitanja nebulozno glupa, podcjenjuju publiku kojoj je intervju namijenjen. Onda duboko udahnem, dva, tri, milijardu puta i plasiram fini precizni aperkat. I svi sretni. Zato odgovaram mailom, tako je najbolje za vasceli svemir.



Novi album Pipsi najavljuju na proljeće iduće godine, što će vam biti prvi studijski projekt nakon albuma `Pjesme za gladijatore` iz 2007. godine. Reci nam nešto o novim materijalima. Kakva će biti nova ploča Pipsa .. pardon .. CD? Možda ti je dosadno sad o tome pričati, ali čitatelji su znatiželjni ..

Ne da mi se sad pričati o novoj ploči. Zapravo, neće mi se dati ni ubuduće. Ne znam više pričati o muzici, mislim, što se tu ima za reći - neku muziku slušamo ili ne, možemo prodavati spiku, ništa to ne koristi. Zvat će se `Walt`. Oda je mladosti, životu, ljubavi. Jako je drugačija od `Gladijatora`. Vele momci iz benda da je komunikativnija od prošlog albuma. Ja ne znam kaj to zapravo znači, nisam komunikativan. Nisam još gotov, htio bi napisati još barem dvije pjesme, da sam ponosan na njih. Da album nema `fillera` i da većinu možemo svirati na gigovima. Puno smo radili na songovima, bend je puno svirao i svirat će na probama. Organičnija je od `Gladijatora`, mada mene bazični rokenrol ne interesira. Velim, daleko smo još od finalizacije, što me i veseli. Kad je gotovo, onda je gotovo, onda više nema one istinske zajebancije.



Nego, reci, koliko su te brak i očinstvo promijenili? Već si duže vrijeme Daddy; Yayin suprug i otac osmogodišnje Lucije. Da li se to odrazilo na tvom bendu? Naime, žena ti je također glazbenica i umjetnica .. ti si glazbenik .. U kojoj si trenutno fazi? Koliko se sjećam, one davne 1996. kad smo zadnji put razgovarali za novine, bio si `Bolestan` ..

Postoje ljudi kojima su najvažniji njihovi poslovi, njihovi bendovi. Meni je najvažnija moja kćer, moja žena, moja familija. Fullstop. Tu je početak i kraj. A svaki dan sam u studiju osam i više sati .. zapravo, me nema doma od jutra do navečer. Kad se vratim doma krene mailanje, administracija interneta, dogovori .. Dok smo na probi, ne radi mi ni mob, niti želim imati net, ništa .. samo fokus na muziku. Tako da moram priznati da sam full time posvećen bendu, muzici. No, sve je to potpuno besmisleno bez obitelji.



Slažem se. No, kažu neki, odnosno priča se po medijima da je tvoj brak s Yayom umalo ugrozio opstanak Jinxa .. ?

Jinxi? Stvarno volim Jinxe, Coki je najznačajniji pop autor u regiji zadnjih 10 i više godina. Majstor. On stvarno ZNA svoj posao. Muzički i kompozitorski je pismen, a ne samo impulzivan i talentiran. Je... talentirane s četiri banke! Napravio je na zadnjoj ploči neke odlične pjesme, a već otprije ima pozamašan naramak rasnih zimzelena. Tip je besmrtan. Ne mogu mu naškoditi da i hoću, hahahhahhaha!!!!



Kako bi prokomentirao razliku u hrvatskom show bizzu iliti estradi .. Što se promijenilo u glazbenoj sceni u zemlji i gradu - od tvojih početaka do danas? Ima li uopće neke vrijednosti u ovoj današnjoj kakofoniji svega i svačega ili je sve samo jedan obični FAKE? Što kažeš na ove nove pojave i likove iz realitija, starlete i stiliste, Maje Lene i Karabatičke, te razne i sve brojnije modne gurue i celebove? Općenito, kako reagiraš na ove današnje estradne pojave?

Mislim da se po tom pitanju nikad ništa krucijalno ne mijenja. Estrada, to je uvijek jedna te ista spika, isto ništa, ista psihijatrijska dijagnoza. Estrada je sinonim artističke bezvrijednosti i jučer i danas i sutra i za vjeke vjekova. I svuda je tako, multilingvalno. Vrijedne stvari moraš iskopati .. A da bi iskopao moraš tražiti, a da bi tražio moraš imati ambiciju, a da bi imao ambiciju moraš učiti, puno učiti. Učenje nas čini ambicioznima, znatiželjnima. Estradne pojave, ti haleki i bokčeki me ne zanimaju. Oni su prelaka meta. Na mojem su snajperu `veliki umjetnici`, `općepriznate i neupitne veličine`, osobni Isusi koji se izuvaju i hodaju bosi po dvoranama, na mojem su snajperu svi ovi `društveno angažirani`, `osvješteni`, `alternativni`, `hrabri i ispravni` koji će sve, svakom i uvijek `istinu` pljunut` u facu. Zgodni su mi i ovi `politički korektni`. To je opasan fejk, a ne redkarpetovski poremećaji ličnosti. Oni su baš za zez, za skrb, a ne ljutnju. Ono što je bitno je prvo sagledati sebe, zašto si, čemu si i tko si, a onda druge. Treba se brinuti, a nikako biti zabrinut. Život je veselje. I da, treba ugasiti televiziju.



Ovo si jako lijepo rekao. I da, slažem se. Šutni telkač kroz prozor i uživaj! Jer što je život nego veselje!? Reci, kako se osjećaš u Zagrebu danas, misim sad kad si i privatno i službeno Daddy, nisi više Ripper .. ? Izlaziš li još s dečkima van zaružiti? Što je Zagreb za tebe? .. Znam da ga voliš, što često i ističeš, možda ne toliko izravno, ali kemija se nedvojbeno osjeća .. ?

Zagreb više ne gledam kroz prizmu osobne zajebancije, izlazaka, kurvanja. Mislim, u životu sam valjda poje... sve što sam htio. Ne interesira me više taj životni model, ne fura me. Ne poznajem mapu gradskog clubbinga barem 10 godina. Ili sam u studiju ili s familijom, baš me briga za sve ostalo. Ne izlazimo. Imamo 5 frendova s djecom i zovemo ih doma na zezanje. Doslovno, živimo svoj mikrokozmos. Na svoj grad gledam, recimo, kroz prizmu kazališnih predstava za klince koje su većinom prekrasne, pravi dragulji. Često mi dođe da nakon predstave zagrlim glumce i velim `fala kaj mi odgajate kćer, moj naklon do poda`. Nakon `Kauboja` u Exitu doslovno sam plakao. Kakav su trud i znanja ti ljudi implementirali u trosatnu predstavu. Maestralno i svjetski. Baš su me posramili! Ja ništa od toga što oni znaju radit ne znam.



Sve se više društvenih pojava vezanih uz gradske teme, glazbu i kulturu općenito, te nazivi kojekakvih novih internetskih portala u zadnje vrijeme počelo nešto opasno kititi, i za moj ukus, malo previše ističu, da ne kažem - kočepere se s pridjevom i naglaskom, prefiksom ili sufikskom, whatever, na `urbano` ..

Urbano .. kaj je to `urbano`? Velim, otkad su došli `urbani` nestalo je građana. Nema srednje građanske klase, sva ta urbanost je prdec na vjetru. Svi koji nešto znaju i mogu otišli su odavde. Hrvatska je frustrirana, nekritična malograđanska seoska prćija. Prvenstveno mentalitetom, što je i najopasnije, gotovo neiskorjenjivo. Ništa ne bi bilo bed samo kad bi se osvijestili. To bi bio prvi dan istinskog puta napretka. Do tada, svim tim pikzibnerskim shortcuteovima nikud nećemo stići .. Zamisli koliko mora biti sje.. društvo koje apostrofira `urbanost`. Jer mu zapravo nije imanentna. Prvo elektrifikacija i industrijalizacija, a tek onda možemo pričati o urbanosti. A u tom slučaju i ne moramo, jer nikad nije issue ono što se podrazumijeva. Ja pripadam toj građanskoj kasti, ja sam građanin - graditelj. Konstruktor. Endemska vrsta.



Koji zagrebački bendovi po tebi nešto vrijede? Mislim na one mlade i tak’, te na one koji još nisu snimili svoje prvijence, ali budu? Ima li nade za njih?

Ima jedan bend, `Spremište` - zagrebački klinci, koje vidim kao nekakav slijed ideje na kojoj je jahao `Haustor`, pa kasnije Pipsi. Znaš, oni su ko neka naša 3.0 inkarnacija, update za novi milenij hehe .. Slučajno sam došao do dema, poslušao .. pao na guzicu. Pao sam na guzicu kol`ko je to kvalitetno napravljeno: I sami songovi, i snimak i produkcija. A zapravo riječ je o čistoj dječačkoj zajebanciji frendova, klincima koje boli k... za sve. Ne opterećuju se, ne briju da žive od muzike, bar mi se tako čini. I generalno, ta zagrebačka scenica zajebantskog naziva `Jeboton`, to je baš strašno odlična priča koje nije bilo možda još od osamdesetih. Mi devedesetih nismo bili ekipa, ajd` da se ne lažemo. Nismo ni danas. A ova klinčadija, ima tu više bendova koji su umreženi, shareaju članstvo, zajedno skupljaju lovu za organizaciju zajedničkih gigova, fajtaju se za sebe, ne kenjaju i ne kunjaju - ma fenomenalni su! Takva situacija mora plasirati nešto dobro. `Spremište` je sad golim okom vidljivo i ubrzo će biti jeb... svemira, al` nadam se da će iz tog gnijezda izletiti još netko.



Muči li te nostagija? Jel’ ti žao što više nema Kaveza i Zvečke, Lapidarija i Kulušića? Neki novi klinci ili smo postali Superstari?

Nostalgija .. paaaa .. ona nekako pristoji uz moje godine. Protiv nje se treba boriti kao protiv kuge. Priznajem, kad je nedavno bilo problema s Tvornicom osjetio sam, zaista nitko tome nije kriv, intenzivnu ne-empatičnost. Ono, nisam se saživio s tim problemom. A Tvornica je bitan, jeb... bitan klub za ovaj grad i to nekako neupitno krajičkom neurokorteksa kužim. Tamo smo i sami svirali neke drage koncerte. I volim što je sve, ajmo reći, sređeno. Recimo da je s Kulušićem, pa i Lapom umro onaj Zagreb koji zovem `svojim`. Al` koga to briga - život ide dalje i neka ide. Zagreb, kao i svaki drugi grad svakog se dana ponovo rađa i umire. Neke su nam smrti bitne, neke ne. Nemamo kapacitete za bezgraničnu empatiju. To je suština. Zagreb je velegrad, normalno je i poželjno je da se stalno mijenja. Mijenja se spika, novi klinci dolaze, drugi odlaze. Sumnjive su, relativne kategorije `boljeg` i `lošijeg` od onog što je bilo prije. Nemoguće je uspoređivati; život nam se, tehnološki, protokom informacija bitno promijenio zadnjih 20 godina. Istovremeno, cijelo društvo i danas je taoc ratnog diskontinuiteta sa svim posljedicama takvih procesa. Mi smo samo zakrpani, onako na brzinu. Današnji klinci nisu odrastali u normalnim uvjetima. Mislim da je bitno u usporedbi s onim gradom kakvog sam ostavio da su i droge nove, promijenila se narko karta. Ono što je nekad bilo duvanje danas je speed, MDMA. Ma i duvka se promijenila. To je jedan cijeli kozmos koji ne poznajem. Stanja koje ne poznajem, spika koju ne kužim, al mogu živjeti s tim, hahahaha! Ako me zato proglase starim, obožavam što je tako! Muzika koju radim ne korespondira s tim drogama, to je možda mali problemčić.



Ni ja ne poznajem ta stanja, i da budem iskrena - droge su sranja, pa nek me sad iovak’ javno proglase starom, znaš kaj, zabole me. Znaš što ću ti reći, ovaj mi je intervju jedan od najdraže odrađenih novinarskih uradaka ikad. Čak i ovak `emajlirani`. Hvala ti. Hoćemo li završiti, ili ćeš reći još nešto za kraj? Može i reklama, nemam niš protiv ..

Uvijek mi je neugodno reklamirati se, al mislim si, zašto ne, pa ja stvarno stojim iza toga što radimo.

Posjetite našu web stranicu www.pipschipsvideoclips.com i nabavite si online nešto - naš live iz Zagrebačkog plesnog centra, ili DVD ili stikić ..

Uskoro ćemo biti i u nekim fizičkim dućanima. Vjerujte, to je najbolje kaj si od nas u zadnjih 20 godina možete priuštiti! Nadam se da se vidimo na gigovima, bit će ih puno sljedećih mjeseci!

 
 
/ sa Dubravkom Ivanišem Ripperom razgovarala Maja Milčec
/ fotografije: Saša Huzjak
 
 
arhiva razgovora:
   
2015
 
2014
 
2013
 
2012
 
2011
 
 
• svibanj 2012.
• vezano:
..
 
/ ..
 
 
Dodatne informacije:
ZGportal:
   
Facebook:
Twitter:
 
 
 
 
       
   
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
pitajte nas, pitamo za vas informacije o gradu zagrebu oglašavajte se na ZGportalu
simboli grada zagreba djevojka mjeseca / girl of the month vremenska prognoza za grad zagreb
poslovni imenik / žute stranice
besplatna razmjena linkova / free link exchange
jedan klik do svega
promotivne objave / sponzorirani članci
 
.. molimo pričekajte trenutak ..
web hosting centar Zagreb / web hosting, najam serverskog prostora, zakup i registracija internetskih domena
studio BOJA zagreb / studio za web i grafički dizajn
 
kontaktirajte nas
vaše vijesti, najave, obavijesti i poruke šaljite na adresu e-pošte redakcija@zgportal.com
pitajte nas, pitat ćemo za vas
ne možete dobiti odgovore na Vaša pitanja?
pitajte nas, pitamo za Vas
simboli grada zagreba
Tvornica Kulture Zagreb
 
  ZGportal Zagreb
antispam   studio BOJA Zagreb / dizajn i produkcija